שלום לכולם/ן.




חלקו השני של המדריך למשתמש במערכת האולטימטיבית,
יגע בנקודות של הזרמת צורת העבודה עם המערכת בצורה מסודרת.
לדעתי האישית הרעיון הוא ליצור שיגרה מסויימת של תהליך מסודר מראש,
ואז פשוט להבין את הצורך במסלול הפעלה מסודר מול קפיצות בתהליכים.


אני רוצה שנבין כי קפיצה מהתקנה להפעלה אינה הדרך הנכונה לבצע דברים,
הדרך הנכונה היא , בחירת המסלול מתחילת ההפעלה ועד רגע הפעלת היישום במלואו.
פה אני רואה את המעגל די ברור כמו כל מסלול בחיינו שקושר בדבר הבא.
לכן הדרך הנכונה , תמיד הייתה הדרך למצוא את המסלול לזרימה נכונה של משאבים.
אז אין כאן לא פוליטיקה,לא מתווך,ואין איש קשר.
כאן המשתמש/ת מגיעים/ות להחלטות שונות במצבים שונים.
כאן רק המשתמש /ת יודע/ת מה בדיוק קרה, ומה גרם למה שקרה.

לכן מי שצריך להתמודד עם המצב הוא/היא המשתמש/ת בתחנת העבודה הנקודתית.
ואם זה המצב הנכון שנתון ברגע שהמשתמש/ת סיימו את החלק של המדריך הקודם בצורה נכונה.
הרי שמכאן, אני בעצם מנסה לכוון את כיוון החשיבה של המשתמש/ת לדרך שונה/בחירה/עיצה.
מאחר והרעיון הראשוני הוא שאני מוליך אתכם בדרך באני צועד עימה במערכת האולטימטיבית האם.
ומכאן,אותם נסיונות שונים בתחומים שונים של בניית המערכת,
גם עזרתי בבדיקת החבילות החדשות שהוכנסו למערכת האולטימטיבית.
למכאן אני מנסה לקחת את כל משתמשי/ות הפורום למסלול שאותו ניתן ליישם על התחננה שלכם/ן.



אז אוקיי.


מכאן אני הולך לשלב הראשון בחלקו השני של המדריך למערכת האולטימטיבית.
והחלק הזה עוסק בהבנת הצרכים הבאים בתחנה וכן בסביבת האינטרנט.
והאם התחנה שלנו מוכנה לספק את השרותים בצורה טובה עבורנו/ או לא?
אז שוב , כאן אני יוצא מנקודת ההנחה שבאמת ביצעתים/ן את המדריך הקודם ראשית.
ואם כך- עכשיו הזמן להבין את החשיבה , צורך ,וביצוע בעצם עובדים יחדיו כאן.
אז כאן בעצם אני ניגש אל השאלה אפשר כבר לעשות משהו?
התשובה היא עדיין לא..
כיוון שעכשיו אני ראשית דואג בכל הפעלה מחדש של המחשב לבצע את התהליך הבא,
בנותן לי לעבוד בסביבת עבודה שנוחה לי ולצרכי.




ראשית סדר חשיבה ופעולות.


כיצד אני רואה את מערכת ההפעלה שלי עובדת,מוגנת,נוחה,ומתקשרת היטב.

ובכן , כאשר אני חוזר לשולחן העבודה שלי (סביבת העבודה שלי).
ישנו סדר של פעולות בכדי לבצע את הכנת המערכת לעבודה שוטפת ונוחה.
יצירת שרשרת של תהליכי הפעלה וקינפוג מהיר שיתנו למשתמש/ת להגיע לעבודה בזמן הקצר ביותר.
בכדי להגיע לכאן , בוא ניגש לסדר הפעולות שמכסות את המעגל המסודר של העבודה.


1- נכנסתי לסביבת העבודה שלי, הדבר הראשון יהיה הפעלת חומת האש והפעלתה.
2- בודק את התקשורת ,בודק את עידכוני המערכת האולטימטיבית והפעלת העידכון/שידרוג.
3- פותח את הפעלת מנהל העידכונים של המערכת.
4- בסיום תהליך העידכון של המערכת סוגר את המנהל , פותח את סינפטיק ובודק עידכון/שידרוג.
5- בסיום התהליך סוגר את סינפטיק ,במידה והיה שידרוג/שידרוג קרנל - יש לבצע הפעלה מחדש של המחשב.
6- במידה ולא היה שידרוג קרנל , הפעלנו/או לא לדעתי יש לבצע הפעלה מחדש של המחשב.
7- יש אפשרות להפעיל את אובנטו טוויק , ולהתקין/להסיר תוכנות/פלאג אין וכ"ו.
8- בשלב זה אני פונה ל- "שועל האש" , ורוצה לעצור לרגע אחד , ולעמוד על כמה נושאים.

יש ראשית עם פתיחת הדפדפן לבצע את כל הקונפיגורצייה, התקנת תוספים, הגדרת העבודה של הדפדפן.
בכל אלה יש לטפל - להגדיר ראשית לפני כל העבודה שלנו ברשת האינטרנט.
יש לבצע הפעלות מחדש,וכן יש להגדיר את חוסר השאלה החוזרת לגבי סגירה של הדפדפן,
יש להגדיר את ניקוי כל התהליכים ב"שועל האש" ולמחוק כל לוג גלישה שלכם/ן ברשת האינטרנט.
יש להגדיר את - lastPass כתוסף חשוב מאוד לפתרון זכירת כל הסיסמאות שלכם/ן ברשת,
כל אתר ואתר, וכל בלוג וכ"ו.
כאן בעליית "שועל האש" - צריכים להתבצע שני תהליכים חשובים ישר בפתיחה.

1- הכנסת הסיסמה שלכם/ן לתוסף של - LastPass ואימות הסיסמה שלכם/ן להגדרות האתרים,
לכניסה אוטומטית ,ידנית ,או בדרך אחרת.
אבל מכאן יש גם בסיום את הצורך להכנסת הסיסמה שלכם/ן לדואר של מנהל הדואר,
לטובת בדיקה של הדואר בצורה אוטומטית.

2- עכשיו יש להתקין את כל התוספים ל - "שועל האש" לצרכים שלכם/ן.
בסיום רצוי לאתחל את המחשב שלכם/ן.

3- עכשיו יש לנו סביבה של דפדפן מסודר מוכן לגלישה ברשת.

מכן אני פונה לסביבת העבודה שלי לטיפול ראשי בצרכים שלי.
בדיקת מחסור במאגרי תוכנה , בדיקה של תוספים לצרכים שונים של מולטימדיה.
אני ניגש לסבב של פעולות , הגדרות של הסביבה שלי ועיצוב הסביבה לצרכים שלי.
התקנת חבילות בסינפטיק ,התקנה של רקעים ,קינפוג של Playonlinux ,
התקנה של מנהלי האפקטיים של הסביבה שלכם/ן.
זה הזמן להשקיע בסביבה לנוחות שלכם/ן.
בסיום החלק הזה ,כאשר התוצאה טובה עבורכם/ן,
כאן בעצם ביצענו יצוב של סביבת העבודה בשני אספקטים.
האחד הכנת הדפדפן שלנו לגלישה מוגנת ונוחה ברשת.
השני יצירת סביבה נוחה לעבודה עבורכם/ן ליום יום.


אם כן , כאן מסתיים התהליך של יצירת שני חלקים העקריים של העבודה עם המערכת.
לכן מכאן מתחיל הפיצול בין ,השחקנים/ות שבנינו לבין , משתמשי החלק הטכני של המערכת,
לבין משתמשי המערכת לצרכים רגילים פשוטים לנוחים.
מבחינה כללית מכאן כל אחד הוא אדון לעצמו עם דרכו.
כיוון שהצרכים של האחד לא עונים על הצרכים של האחר בצורה אוטומטית.
כמו אנשי המדייה/מולטימדייה וקול , לא תואמים את צרכים משתמש האופן אופיס ו - PDF וכ"ו.
לכן קשה לעמוד על הכיוון של המשתמש/ת ולתת תשובות מראש לנושאים מסויימים מראש.

אבל...

כאן יש את כלי העזר הטוב ביותר בעולם שהו ידידכם/ן הטוב ושמו "גוגל",מנועי חיפוש,הגעה למתן תשובה.
כאן נמצא עזרכם/ן הטוב ביותר בעולם לפתרון בעיות בצורה מהירה עבורכם/ן.
הרעיון הוא ליצור צורת חיפוש מובנת מראש לקבלת התשובה הקרובה ביותר עבורכם/ן.
בפרוש לחשוב נכון בצורת השאלה שלכם/ן, לקבלת התשובה הנכונה ביותר לפתרון הבעיה.
וכאשר אתם/ן רוצים/ות תשובה מהירה, יש לקחת את השאלה - לקצר אותה לקבלת התשובה הנכונה.
רעיון החיפוש ברשת ,הוא בעצם כל ההבדל שבין להגיע לפתרון מיד - לבין לחפש מחט ב....
זה פשוט האופן של הכנסת השאלה לחיפוש בחלונית - עם שמות מכוונים לפתרון עבורכם/ן.
בצורה כזאת מגיעים לאחוזים הגבוהים ביותר בפתרון בעיון לשאלות שיצוצו פתאום,
והנה יש לכם/ן כלי שיתן לכם את התשובה אם רק תשאלו אותו.
הרעיון הוא מצויין לכל משתמש/ת בכל רמה ,
ההיפך הוא נכון הייתי אומר , כאן יש את החלק העיקרי בהגעה לכל פתרון , מקום , נושא , וכ"ו.
אם יודעים/ות לחפש אחר הפתרון בצורה מסודרת ומוגדרת נכון,
הרי שהתשובה הינה במרחק חיבור הרשת שלכם לאינטרנט בלבד.
וכל עולם הפתרונים פרוש כמו דשא לפני המשתמש/ת.
זה המקום להבין שעיקר העיניין נמצא במיקוד המשתמש מול מנועי החיפוש אחר הפתרון.
בצורת עבודה שכזאת , לדעתי האישית צורת הגלישה ברשת,
מציאת פתרון לבעיות בצורה מהירה ועינינית.
כאן מרוויח/ה המשתמש/ת את הזמן היקר של היום יום במציאת התשובה הצרכים של היום יום.



בנקודה זו אני רואה את המשתמש/ת כמוכנים/ות לעבודה שוטפת של היום יום.
כאשר סביבת העבודה מסודרת ונוחה.
עבודת הדפדפן,הגלישה ברשת והזרימה של העבודה הוסדר.
הרי שגם הסביבה הגרפית , גם הסביבה של המולטימדיה תקינה.
העבודה עם תוכנות זורמת כנדרש.
הרי שמנקודה זו אין לי עיצות למשתמש , כיוון שכפי שאמרתי כל משתמש ודרכו הוא/היא.
לכן אני מסיים את החלק הזה של המדריך עבורכם/ן.
אני מקווה כי הדרך של הבנת הכנת הסביבה שלכם/ן הפכה להיות נוחה יותר.
הרי שביצענו את התהליכים נכון,בצורה נוחה להפעלה , בקדימויות שלנו לעבודת הסביבות השונות במקביל.
המערכת שלנו מעודכנת, תומכת ,נשמעת היטב.
הרי שמכאן כל אחד/אחת צריכים/ות לפרוח לדרכו/ה עם המערכת קדימה.

אני מאחל לכולם/ן הנאה מלאה עם המערכת האולטימטיבית,
ד-א אתמול הכריז - כי קובץ ה- ISO של המערכת האולטימטיבית 2.6 ,
מוכנה להורדה לבדיקת הטסטרים של המערכת האולטימטיבית.
הקובץ הוא אלפה של המערכת שבדרך, כיוון שעדיין אין את החבילות של המערכת של אובנטו.
לכן הוכנסו כל החבילות המעודכנות עם סביבה גרפית באדום מבהיק סביב חלונות העבודה שלכם/ן.
כמו האייקון האדום של הפורומים כאן באתר.

הרי לכם/ן לכן חדשות , והבנת הזרימה, הדחיפה קדימה לגבול של המערכת האולטימטיבית.
וכל זאת בכדי להכניס אך ורק דברים בדוקים שעובדים.
וכן להכניס שיפורים לעזרה מיידית לפתרון בעזרת אפשרויות על ידי לחיצה של אובייקט.
הרי שהפיתוח לא נח לרגע באתר האולטימטיבי.
אני מקווה שהצלחתי לתת לכולם/ן את הדרך שאותה אני בוחר כטובה למשתמש/ת.
החשוב הוא להבין את הכיסוי של הדברים לפני קבלת הפרס של עבודה טובה של X-Y .
החוכמה היא לזרום עם הבנת העבודה של מה אני צריך/כה כאן שיעבוד,
לבין הצורה של אני צריך/כה - יש לי עובד מצוין.
דרך קצרה/אולי ארוכה לאחרים,
אבל הדרך מכסה את כל השטחים בדרך לקבל בצורה ודאית את האובייקט עובד או לא עובד.
בזה זה מתחיל , ובזה זה גם מסתיים.
ואנחנו צריכים/ות דברים שעובדים.

אז אני מאחל לכולם/ן בהצלחה בדרך עם המערכת האולטימטיבית.
ומקווה שלכולם/ן יהנו כמוני מהמערכת ומהיכולות שלה לתת לכולם/ן את הצרכים.
והכי חשוב "רק בשמחות".

אמיר.






Print this post